Запомни ме?

Министерствата масово пускат поръчки за рекламни материали

19-08-2016 10:08:16

admin

Administrator

Присъединил се: 30-11 00:11:00
Всички Теми: 503
Всички Мнения: 503

Източник: http://www.segabg.com/

Автори: ВЕНЕТА НАЧЕВА, СИЛВИЯ ГЕОРГИЕВА

Българските министерства масово харчат парите, давани от Брюксел за популяризиране на европейските програми, за безсмислени рекламни материали. Това става ясно от проверка на обявените поръчки само дни след като избухна скандал с поръчаните от министерството на образованието стъргалки за лед за кола, антистрес топки и дори запалки. Вчера вицепремиерът Томислав Дончев порица колежката си Меглена Кунева за избора на рекламни материали, но пропусна да каже, че самият той е поръчвал подобни артикули. 

"Естествено, че не е добър начин да се рекламира образованието със запалка", заяви пред БНР Томислав Дончев. Поръчката на образователното министерство за 2 млн. лв. за следващите 4 г. по новата оперативна програма "Наука и образование" бе спряна от Кунева с аргумента, че била направена без нейно знание. "Бих препоръчал на министъра на образованието Меглена Кунева да следи за спазването на закона и да бъде особено внимателна със средствата за рекламата на европейските програми, защото обществото е особено чувствително", каза още Дончев, но изтъкна, че не е добра практика министър да спира поръчки по подобен начин.

Министерският съвет обаче също е възложител на поръчка за рекламни дейности по програма "Добро управление", за която отговаря именно Томислав Дончев. Става дума за изработване и доставка на рекламни и печатни материали за визуализация на проект "Трансформация на модела на административно обслужване по оперативна програма "Добро управление". Срокът за получаване на оферти е приключил на 3 август и все още не е избран изпълнител. Предвижда се изпълнителят да направи дизайн, предпечат, печат и доставка на промоционални и информационни материали за 33 300 лева. Искат се плакати, рол банер, брошури, папка, бланки, рекламни бележници, химикалки, както и 2000 преносими универсални зарядни (powerbank). Доста по-голяма е сумата - 189 166 лв., за друга поръчка със същата задача за трансформация на административното обслужване. И тук освен обичайните тефтери, химикалки и знамена има кубче върху палет, раница, дизайнерска кутия за документи, дървен пъзел, луксозен комплект химикалка и ролер в кутия.

Сумите, предвидени за доброто управление, все пак бледнеят спрямо парите, с които трябва да се популяризира новата програма за развитие на селските райони. Министерството на земеделието и храните е обявило две поръчки - за 700 хил. лв. от 14 април и за 200 хил. лв. от 4 юли. Прогнозната стойност и на двете поръчки е без ДДС. Освен обичайните USB флаш памет, дипляни, баджове, тефтери, папки, календари, чаши, тениски, има и по-необичайни. Например 2500 химикалки, но не какви да е, а метални и подходящи за работа с "тъчскрийн" дисплей на смарт телефони. Други 2500 трябва да са с вградена флаш памет. Най-любопитни са 1500-те комплекта термос с две чаши, 1500 терморанички, 300 луксозни комплекта за вино, 500 кожени бизнес раници. В списъка са още 12 500 тефтера от екоматериали, 1500 дъждобрана, 6000 чадъра, 750 футболни, баскетболни и волейболни топки, 2000 самозареждащи се фенерчета и 2000 антистрес топки, тематични пъзели за деца. Има дори покани, табелки за маса и бланки за меню за маса.

Коментар - на стр. 9

ЗАСЕЧКА

Социалното министерство също е обявило обществена поръчка за рекламни материали за близо 344 хил. лв. без ДДС. Процедурата обаче приключва безславно още в зародиш - заради технически гаф и неподходящи оферти. Поръчката е възложена от Агенцията по заетостта на 14 април т.г. и е за изработване и доставка на печатни, информационни и рекламни материали за нуждите на няколко проекта от оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Срокът за изпълнение е 60 дни, но не по-късно от 31 август. От агенцията са посочили три обособени позиции. Първата е за материали, рекламиращи проекта, за уязвимите групи на пазара на труда - поръчани са по 1000 еко торби и чаши, по 3000 тефтера, химикали, флаш памети и папки, 600 чадъра, 150 информационни плакати, 1400 цветни календари и др. Втората позиция е за изработване на материали за нуждите на проекта за обучение и заетост на младите хора - като тениски, шапки, брошури и др. Подобни са артикулите и количествата и за третата позиция, по която са поръчани 500 раници, 400 бизнес чанти, бележници, календари, чадъри и др.
България, гр. София, бул. Витоша №37, ет.2, тел./факс: +359 2 9868660, ел. поща: zop@zop.bg